Wat maakt Werkdirekt nou zo onderscheidend

Reclame

Hoe kun je nu het beste reclamemaken?

door Frans Steehouder 

Het lijkt er steeds meer op dat het niet uit maakt hoe goed je bent, maar hoeveel lawaai je kunt maken en je komt bovenaan bij zoekopdrachten van webbrowsers. Met lawaai bedoel ik dan de uitingen op social media, radio en online bladen etc. Zoals die callcenteragent die mij gisteren belde of ik in een tv programma van een commerciële omroep wil verschijnen tegen lage kosten, nou nee. Als je mij op tv wilt krijgen, dan moet je ervoor betalen en niet andersom. Wat een gek zeg. 

De beste reclame is mond tot mond zeggen ze en vaak is dat waar. Als anderen iets positiefs over je melden, dan komt dat geloofwaardiger over. Jezelf op de borst kloppen is leuk voor gorilla’s, maar mensen zijn er helemaal niet vies van om zichzelf op te hemelen. Daarnaast duwen ze graag anderen naar beneden, zodat ze zelf nog beter lijken. (Daarom heeft een agent een pet op met klep en zit een rechter op een verhoging, maar dat terzijde!) 

Natuurlijk vind ik mezelf de beste, maar dat is een feit. Ahum. Je mag best positief in het leven staan en in jezelf geloven, maar doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg. Je hoeft je hoofd niet boven het maaiveld te steken en hoge bomen vangen wind. 

Opvallen

Hoe krijg je het dan voor elkaar om op te vallen en kwaliteit te blijven leveren zonder op te scheppen. 

#durftevragen is een van de methodes.Vraag je klanten/relaties om als ambassadeur op te treden. Laat hen een bericht over je schrijven of over jouw bedrijf. Op diverse social media’s is dat al een gangbaar ding. Vaak worden ze toch gelezen. 

Vandaar dat ik de stoute schoenen maar eens aantrek en de lezer voor een uitdaging plaats. 

Wie-O-Wie durft het aan om iets over mij of WerkDirekt Uitzendbureau te plaatsen onder deze blog. Niet een like, maar een woord of een enkele zin. 

Misschien reageert wel helemaal niemand. Zegt dat iets over de lezer of over mijn bedrijf of over mij? Dat kan, maar we zijn het niet gewend om zoiets te doen. Daartegenover is een beetje kudde gedrag de mens ook niet vreemd, want heel soms ontploft een responsplek. Maar moet ik eerst een hele foute stelling plaatsen waar de hele wereld over gaat vallen? Iets over zwarte piet of blondjes of Vitesse? 

Welk onheil roep ik over mijzelf af? Kom maar op! Wie durft! Kom maar uit je comfortzone! Go forit! 

Blog

1 thoughts on “Reclame

Geef een reactie

20 + zeven =