Logo van Werkdirekt
door Frans Steehouder
Waarom ziet het logo van WerkDirekt eruit zoals het eruit ziet?
Het begint allemaal met werk, dat lijkt logisch, maar hoeveel uitzendbureaus hebben werk in hun naam? Niet alleen is uitzenden werk, maar de meeste kandidaten willen via een uitzendbureau aan het werk.
Dat wij bij de inschrijving direct proberen om iemand een baan aan te bieden maakt de naam compleet. Uiteraard lukt dat niet altijd, want referenties natrekken kost tijd etc., maar wie zich inschrijft zou beschikbaar voor werk moeten zijn. Als wij niet direct voor een kandidaat aan de slag gaan en die zich daarna bij een ander bureau inschrijft, dan was alle besteedde tijd zinloos?
Direkt met een k is/was een moderne spellingkeuze en www.WerkDirect.nl was in 2000 niet beschikbaar, maar www.WerkDirekt.nl wel. Inmiddels hebben wij die twee webadressen wel in bezit en overwegen om verder te gaan als WerkDirect.nl. De afweging is lastig. Namelijk al wel bijna 20 jaar bekend onder de naam WerkDirekt.
De gele strook moet een rijbaan voorstellen of een weg. WerkDirekt helpt je aan een baan of wijst je de weg naar werk of helpt je op weg naar een baan. Vandaar ook de pijl die wijst naar voren als vooruit of naar boven als stijgende lijn wat als positief ervaren wordt.
Dat die pijl door de D loopt, maakt het een pijl en boog. De oprichter heeft als sterrenbeeld boogschutter en dat is een knipoog verwijzing daar naartoe.